Корзина
пуста
The History of Graphic Design. Volume 2. 1960-Today
Увеличить
Дополнительные изображения
The History of Graphic Design. Volume 2. 1960-Today - Фото 1The History of Graphic Design. Volume 2. 1960-Today - Фото 2The History of Graphic Design. Volume 2. 1960-Today - Фото 3The History of Graphic Design. Volume 2. 1960-Today - Фото 4The History of Graphic Design. Volume 2. 1960-Today - Фото 5The History of Graphic Design. Volume 2. 1960-Today - Фото 6The History of Graphic Design. Volume 2. 1960-Today - Фото 7The History of Graphic Design. Volume 2. 1960-Today - Фото 8The History of Graphic Design. Volume 2. 1960-Today - Фото 9

The History of Graphic Design. Volume 2. 1960-Today

Йенс Мюллер

Цена: 82 046 ₸
Оплатить за товар можно при получении.
Есть бесплатная доставка по Казахстану.

Through the turbulent passage of time, graphic design—with its vivid, neat synthesis of image and idea—has distilled the spirit of each age. Surrounding us every minute of every day, from minimalist packaging to colorful adverts, smart environmental graphics to sleek interfaces: graphic design is as much about transmitting information as it is about reflecting society’s cultural aspirations and values. This second volume rounds off our in-depth exploration of graphic design, spanning from the 1960s until today. About 3,500 seminal designs from across the globe guide us in this visual map through contemporary history, from the establishment of the International Style to the rise of the groundbreaking digital age. Around 80 key pieces go under the microscope in detailed analyses besides 118 biographies of the era’s most important designers, including Massimo Vignelli (New York subway wayfinding system), Otl Aicher (Lufthansa identity), Paula Scher (Citibank brand identity), Neville Brody (The Face magazine), Kashiwa Sato (Uniqlo brand identity), and Stefan Sagmeister (handwriting posters).

With his sweeping knowledge of the field, author Jens Müller curates the standout designs for each year alongside a running sequence of design milestones. Organized chronologically, each decade is prefaced by a succinct overview as well as a stunning visual timeline, offering a vivid display of the variety of graphic production in each decade as well as the global landscape which it at once described and defined. This collection of important graphic works represents a long-overdue reflection on the development of a creative field constantly changing and challenging itself. These key pieces act as coordinates through contemporary history, helping us trace the sheer influence of graphic design on our daily lives.

Детальная информация
Издательство
Язык
английский
Переплет
твердый переплет
Дата выхода
2018
Иллюстрированное издание
да
ISBN
9783836570374
Количество страниц
480
Высота издания
380 мм
Ширина издания
250 мм
Толщина издания
50 мм
Код товара
4026074
Издательство

TASCHEN, Германия, все товары

Издательство TASCHEN — это мировой лидер в издании красочных и качественных изданий о искусстве, дизайне, фотографии, архитектуре и многих других тематиках. С более чем 40 летним опытом, TASCHEN создает книги, которые вдохновляют, информируют и приносят удовольствие ценителям искусства и культуры по всему миру. Издательство было основано в 1980 году Бенедиктом Ташеном в Кёльне, Германия. С самого начала, TASCHEN ставило перед собой задачу сделать искусство и знание доступными для всех. Это...
Авторы
Разделы товара
82 046 ₸
Под заказ
Продавец: Flip
Планируемая дата поступления на склад: 2 октября
Планируемая дата поступления на склад — это ориентировочная дата отправки товара с нашего склада в Ваш город, при условии оформления заказа сейчас.
Подробнее о сроках доставки до Вашего города.
Количество: