Корзина
пуста

Max Bill: Typogrphy Advertisng Book Design

Макс Билл

В данный момент этот товар отсутствует в продаже.
Возможно, у нас найдется аналогичный или похожий товар здесь.

Max Bill was active in nearly every area of art and design, which were universal concepts for him. Furthermore, his theoretical publications have turned him into one of the most fruitful stimulators of Modern Concrete Art in post-war Europe among the Bauhaus generation of students. This volume offers a comprehensive view into an area of his work that has so far received little attention: typography, advertising and book design. It shows for that almost everything that the Swiss Avantgarde movement accomplished during the 1930s was visualized in Bill’s studio «bill-zürich reklame». The reader discovers Max Bill as the tireless creator of highly individual types, commercial logos and advertisements as well as an exceedingly versatile designer who had an amazing command of «visual humor».

Детальная информация
Издательство
Язык
английский
Переплет
твердый переплет
Дата выхода
1999
ISBN
9783721203417
Количество страниц
304
Высота издания
283 мм
Ширина издания
235 мм
Толщина издания
27 мм
Код товара
3315705
Издательство

Thames & Hudson, Великобритания, все товары

Издатель иллюстрированных книг во всех категориях визуального творчества: искусство, архитектура, дизайн, фотография, мода, кино и исполнительское искусство. Он также издает книги по археологии, истории и популярной культуре.
Авторы
Разделы товара
Информация
Данного товара сейчас нет в наличии
Возможно, у нас найдется аналогичный или похожий товар здесь.